חקר מבוכים עתיקים: מסע בזמן

אחת החוויות המהנות של מטיילים ברחבי העולם, היא למצוא מבוכים, בין אם פתוחים (תחת כיפת השמיים) ובין אם סגורים (מקורים, כולל מתחת לאדמה), ולהתחיל ללכת לאיבוד בתוכם. זו חוויה מהנה והרפתקנית, מאחר ויודעים מהיכן נכנסים אבל לא תמיד יודעים למצוא את מקום היציאה או לחזור אל נקודת ההתחלה.

בעולם ניתן למצוא לא מעט מבוכים עתיקים, רובם ככולם מעשה אדם, אך חלק לא מבוטל מהם נוצרו לא מתוך כוונה לשמש מבוך למטיילים אלא מתוך כוונות אחרות לגמרי. בין אם זה מתוך כוונה להקשות על אויבים אפשריים ובין אם זה מתוך כוונה לאפשר למי שחי באותה תקופה להשתמש במבוך לצרכים שונים.

לצד מבוכים אלו, אנחנו יכולים למצוא גם מקומות יותר חדשים, הכוללים מבוכים של מראות, מבוכים של צמחים, מבוכים שיש בהם משהו סמלי כמו למשך, מבוך השלום באירלנד שנפתח בשנת 2001 ונועד לסמל את הפיוס במדינה.

המבוכים העתיקים ביותר לדעת רבים נמצאים בבריטניה, שם במשך מאות שנים תיכננו תושבים מקומיים מבוכים מסוגים שונים, בפרט מבוכי צמחים מתחת לכיפת השמיים, אשר כל אחד יכול להיכנס בהם וללכת לאיבוד. מבוכים כאלה אפשר למצוא בלונדון ובערים אחרות ברחבי האי. אחד המבוכים הפופולאריים באי הוא מבוך האבירים בטירת הבר. אף שהוא נראה קטן מלמעלה, הוא מאוד יפה ומורכב.

מה צריך לקחת בחשבון כשנכנסים למבוך?

ישנן סיבות שונות מדוע אנשים בוחרים להיכנס אל תוך מבוך ולטיל בו. ישנם ילדים ומבוגרים שמוצאים בכך עניין ומשחק. לגלות את נקודת הסיום או למצוא נקודות יציאה. אחרים עושים זאת מתוך כוונה להגיע לגילוי רוחני או מתוך רעיון להמחיש את המבוך והטיול בו להתבוננות פנימית עמוקה. יש גם מי שבוחר לטייל במבוך כי הוא יפה, מיוחד, ושונה מכל הסמטאות והשדרות בעלות המבנה הסטנדרטי, המובן מאליו.

יחד עם זאת, כשנכנסים למבוך הרבה אנשים חשים דיס אוריינטציה, תחושה של אשליה שנגרמת כתוצאה מחשיפה לדבר מבלבל, מה שגורם להם לחוש סחרחורת. תחושה זו מוכרת הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים, אשר חוזרים שוב ושוב על מסלולי הליכה מסוימים, לא זוכרים איפה הם נמצאים וכיצד לחזור אל נקודת ההתחלה.

סחרחורת היא תחושה טבעית בה נדמה שהכל מסביב זז, בזמן שבעצם הכל עומד במקום אבל התחושה לא מאפשרת לראות זאת. הרבה פעמים אנשים המתמודדים עם סחרחורת, מתקשים לעמוד בצורה יציבה בעצמם, וזקוקים לתמיכה, בין אם זה של אדם אחר ובין אם זה מעקה, קיר או מתקן מסוים שנמצא בסביבה. במקרים קיצוניים הסחרחורת מאלצת אנשים לשבת, לשכב, לשתות מים, ולתת לדברים להירגע עד שתחזור התחושה הטבעית.

כאמור, כשנכנסים למבוכים קל מאוד להגיע לסיטואציה הזאת ולכן חשוב להקפיד למצוא את נקודות האחיזה ולראות את הדברים כמו שהם.

כאב ראש

כאב ראש
אהבתם? זה הזמן לשתף!
צור קשר - השאירו פרטים
חנות סקס בפתח תקווה: חנות בעלת מגוון אביזרי סאדו

פתח תקווה, אחת מהערים המרכזיות בישראל, מארחת בתוכה חנות סקס מרשימה ומגוונת. חנות הסקס בפתח תקווה מציעה מגוון רחב של אביזרים שונים, שמתאימים לכל סוגי הקהל. מי שמחפש להוסיף תיבול לחיי המין שלו, ימצא שם מגוון מוצרים שיכולים לעזור לו להגשים את החלומות שלו.

האם מכונת קיפול כביסה היא ההמצאה הבאה שתשנה את חייכם? גלו כאן

האם אי פעם התפעלתם מהכוריאוגרפיה החלקה של החיים המודרניים, שבה נדמה שכל צעד טכנולוגי פותח עולם חדש של אפשרויות? מכונת הכביסה הצנועה, שהייתה פעם מותרות, התפתחה כעת לאבן יסוד של הנוחות הביתית, ושינתה באופן מהותי את מארג חיי היומיום. עם זאת, כאשר אנו עומדים על סף קפיצה מהפכנית נוספת, הופעתה של מכונת קיפול הכביסה מזמינה עתיד שבו מטלות הבית לא רק פשוטות אלא גם משתנות.

התקשרו עכשיו